Възможно е да бъде пуснат скоростен влак между Русе и Гюргево през Дунав мост, но за целта първо трябва да бъде реконструирана жп линията Русе-Варна. Очаква се тръжната процедура да бъде обявена през втората половина на годината, съобщиха за Investor.bg от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).
След това ще се пристъпи към подписване на договор и стартиране на строителството. От дружеството поясниха, че разполагат с пълна проектна готовност за започване на реконструкцията.
Общата индикативна стойност на проекта е 749 млн. лева без ДДС. Очаква се проектът да бъде финансиран по Оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.
Проектът е разделен на два участъка: Русе – Каспичан с дължина 135 км, еднопътна жп линия и Каспичан – Варна с дължина 97 км, двупътна жп линия.
Предвижда се строителството на железопътната линия да приключи до края на 2020 г.
В момента средно на ден по линията се возят около 780 пътници, заявиха от БДЖ. Засега е трудно да се прогнозира какъв ще е броят им след реконструкцията.
"Целта на обновяването на жп линията Русе-Варна е да се пусне скоростен влак Букурещ-Гюргево-Русе-Варна, което още повече ще натовари Дунав мост като съоръжение“, заяви областният управител на Русе Венцислав Калев, цитиран от БТА.
По данни на митницата в Русе средно по 5 000 превозни средства мниват за денонощие през Дунав мост в двете посоки. От тях леките автомобили са около 3000, а останалите са тежкотоварни камиони и около стотина автобуса.
Справка показва, че средно на година в посока Румъния през съоръжението преминават по около 700 000 превозни средства, като приблизително толкова влизат и в България.
преди 9 години Я направете магистрала за тея пари, кви са тея жп-та :)Иначе аз си пътувам с влакове, защото са ми удобни ама едва ли ще има голямо подобрение на пътникопотока, да ще е по бързичко, но нищо повече. Според мен инвестиция в магистрала е по добър вариант. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години За 780 пътници на ден 750 милиона инвестиция изглежда доста.. Засега е трудно да се прогнозира какъв ще е броят им след реконструкцията.Преди да се похарчат толкова пари не е ли добре да се проучи малко пазара? Румънците идват главно с коли на морето и не съм сигурен, че и най-бързият влак би ги накарал да слезат от колите си..Може да се окаже, че има много по приоритетни от тази линия.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Едно добро начало за 'ренесанс' на ЖП транспорта в България... отговор Сигнализирай за неуместен коментар